Sunday, February 08, 2009

Tittle>> ::..kesian alysa..::

semalam,aku & keluarga ku menerima panggilan dari abg ku kat Keningau..sememangnya rutin mingguan abg ku akan balik ke Keningau..sebabnya,anak & isteri dia berada di sana. isteri abg ku bekerja di salah sebuah sykt pengeluaran tembakau (rokok) di sana. tambahan lagi famili mertua abg ku mmg berasal & tggl di Keningau.. abang ku dah mempunyai 2 org anak..kedua2nya pompuan & sgt comel..alysa dan dania nama mereka.. actually nama mereka pjg tp rasanya aku dah pernah sebut nama dowang dlm entry aku yg lalu..
alysa dah pandai cakap dah sekarang..dia dah leh faham apa yang orang tanya & cakap kat dia.. dgn suara dia yg ayu kecik2 halus tu, buat kami sefamili kat beaufort ni slalu rindu nak dgr celoteh dia..leh katakan tiap hri kami akan call mama alysa semata2 nak ckp ngan anak sulung abg aku ni..tapi untuk minggu ni, abang ku pula yang call kami sbb nak bagitau yg alysa masuk hospital..WHAT?????
sempat jugak aku terkejut sekejap bila mendengar khabar duka tu..apa yang bermain di hati aku saat itu hanya laa rasa ingin tahu punca alysa masuk hospital..lalu aku capai h/p ku utk men'call' smula abg ku..tp syg.. aku xdpt hubungi mereka..mungkin sbb line kat tpt abg ku xde or bateri low..aduhh..cian alysa..sepa sangka anak sekecil dia yg sentiasa riang & gembira tu akan jatuh sakit sampai masuk hospital..yang aku di bg taww,alysa asyik muntah2 je..sampai dia jd lemah & pengsan..aduhhh..apa dah jadi ngan anak buah aku yg sorang ni??
apa yang aku harap & doakan agar alysa cpt sembuh & kembali riang seperti sedia kala..pesan buat alysa :-
"CECE (KAKAK -in chinese language), CEPAT SEMBUH YA.. NANTI ACI ADEQ BAWA CECE PI MAIN YAYAU (BUAIAN) SAMA KITA BUBU (MANDI) DI KOLAM ATOK AH.. CEPAT SEMBUH YE SAYANG. .CIAN CECE.."

1 comment:

aizul marcello said...

cepat sembuh ye alysa sayang!~