Monday, February 16, 2009

Tittle>> ::..inikah dugaan-Nya??..::

untuk pertama kalinya dalam hidup aku, aku betul2 xtaww apa perasaan yg aku alami sekarang.. aku rasa macam2 perasaan dalam 1 masa.. aku rasa sedeyy sampai nak nangis.. tapi.. aku jugak rasa sunyi sampai teringat2 hal semalam.. aku tak faham apa yang aku rasa.. aku seolah2 suka tapi xsuka jer.. ada hal yang aku sgt suka tapi ada juga hal yang aku tak berkenan.. apa yang harus aku lakukan sekarang? adakah aku dah terlanjur menabur janji?? berdosakah aku jika aku mengingkari semua janji2 aku dulu?? kalau aku teruskan, akan bahagiakah aku sedangkan aku tahu hati dan perasaan aku benar2 xmenentu sekarang.. Ya Allah, berikanlah aku petunjukMu ya Allah.. aku benar2 tak taww apa yang harus aku lakukan.. aku akui memang amat payah untuk memiliki sesuatu yang sgt baik sekarang ni.. lebih2 lagi di zaman moden seperti sekarang.. tapi.. aduh, aku benar2 bingung.. aku tak rela menyakiti hati mereka2 yang terlibat.. tapi.. aku juga xbisa membohongi hati & perasaan aku sendiri.. terus terang aku katakan, lebih banyak yang aku tak suka daripada yang aku suka.. aku sedar aku juga bukanlah manusia yang sempurna.. tapi.. aku jugak manusia biasa yang punya keinginan & keperluan sendiri.. aku berhak untuk membuat keputusan.. egoiskah aku jika aku tinggalkan mereka? hanya atas alasan ada benda yang aku xsuka.. atau aku harus berkorban & menepati segala janji serta membiarkan hati aku sendiri terluka?? tolonglah aku.. aku benar2 bingung di saat ini.. aku perlukan 1 jawapan yang pasti.. aku syang pd mereka.. tapi kadang2 perasaan sayang itu jugak mula berkurang.. aku tak taww apa yang p[atut aku katakan.. yang pastinya, persoalan ini akan terus menerus mnghantui hidup aku sehingga aku menemukan sebuah jawapan.. haruskah aku menjadi hipokrit sementara waktu sehingga aku mendapatkan jawapan?? haruskah?? aku tak faham.. betul2 xfaham.. aku xfaham kenapa aku harus menangis sekarang.. sedangkan hati aku ingin melepaskan mereka pergi.. perasaan aku benar2 tak stabil sekarang.. aku ingin mereka pergi tapi aku juga xmerelakan pemergian mereka.. Ya Allah..

No comments: