Friday, October 17, 2008

Tittle>> ::..sakit punya pasal..::

aaarrgh..teruknya aku rasa bila sakit ni..dah lama rasanya xdemam.bila tiba2 demam, uwaaarrgh,tak tahan.aku ni jarang pi hospital.selalu kalo sakit,aku biar camtu je pun leh cepat baik.tapi beza sangat ngan kali nie.aku betol2 xtahan dah.so..aku pun ajak sis aku pi hospital.itu pun atas desakan bos aku.agak2 nya dia takut terjangkit kot..hehe..

ni laa nombor aku time tunggu doc pekse sakit aku.time nak tunggu,punya laa aku tension nak giLa..almaklumlah,bila dah demam,sakit kepala.berat tol kepaLa aku time tu.mcm bata blok je yang kena simpan kat kepala aku..bila nampak budak kecik kat depan aku baring sedap2 kat peha mama dia,wah aku rasa macam nak join sekaki jerr.tapi bila fikir balik,wehh xleh rr.dah besau ni beb,malu rr sket.so,aku pun menongkat kepala aku dengan tangan aku yang xseberapa besau ni je.

ni laa keadaan aku bila kat hospital tu.nak tau time ni aku sempat lagi ngutuk2 dalam hati aku yang dah ter 'rosak' sket sbb doc punya psl..

hati : "apsal laa lembab sangat doc ni pekse pesakit? kepala aku dah nak meletop dah ni, dia tak tau"

otak : "relax la deq oii.. doc tu pun pandai penat jugak.."

hati : "siap la ko doc, aku belasah jugak ko kat bilik ko tu nanti"

otak : (hanya mampu mengeleng2 kan otaknya) hehehe..

wah,macam GANGSTARs LG (gengster) pla aku.heheh..tapi betol laa,aku betol2 dah tak tahan dah nak tunggu lama2 time tu. hampir sejam jugak aku tunggu giliran aku tiba (bayangkan je la kelembab'span doc tu).bila nombor aku dipanggil,aku pun dengan muka ala2 budak tecik minta kecian tu pun masuk kat bilik terbabit..wah,,macam berita semasa pla daa.. hehe,kowang nak tau x apa jadik kat bilik tu??jeng..jeng..jeng..

doc : sila duduk.. (sambil angkat mukanya yang hmm..boley la tahan..sedap jugek laa mata memandang's).eh,kamu ni yang kerja kat S.L hardware tu kan?

aku : (dengan muka yang marah di control2 ni..) eh,a'ah saya la tu..

doc : kalau saya tau kamu pun nak jumpa saya,tak payah la kamu tunggu lama2 camni.lenkali kalau sakit,terus je jumpa saya..

aku : takpe la,lenkali je..ni doc,saya demam ni..dah nak seminggu dah tapi baru hari ni terniat nak jumpa doc..

hehehe,alih2 doc tu rupanya regular customer tempat aku keja daaa..so,nak xnak dalam keberatan kepala aku yang hampir mencecah 1500kg tu,aku pun layan's je la celoteh doc tu.xjadik nak marah dah..hok aloh..bila dah siap pekse,doc tu suru aku p amik ubat kat kaunter farmasi.kat sana aku terima 1 lagi nombor bertuah yang sebenarnya tak bertuah pun..huh.nasib bek laa time amik ubat ni aku xyah nak tunggu lama2 sangat.kalo x,ada jugak yang masuk newspaper esoknya.siap kat muka depan lagi dengan tajuk " PESAKIT MENGAMUK DI HOSPITAL BEAUFORT AKIBAT TAK TAHAN TUNGGU GILIRAN". hahaha..

No comments: