Wednesday, March 11, 2009

Tittle>> ::..sedih..takut..bersyukur..::

Hari ini.. aku dikejutkan dengan dua khabar yang kurang baik.. kedua2 khabar itu membuat aku rasa sedih & takut tapi jugak bersyukur.. pasti kowang nak tau kan apa yang aku maksudkan dengan sedih, takut & syukur tuh..

Citeww nye begini, seperti biasa bila hari2 bekerja macam ni, aku pasti ada di opis.. mcm besa jugak, aku wat kje & terus kje.. tepat jam 11.30, adik aku call.. aku ingat kan panggilan besa jeww.. tapi.. tup2 adik aku gtau aku yang pakcik sedara aku yang berada kat Sandakan dah meninggal dunia kemarin subuh.. apa?? Inalillahi wa ina lillahi raji’un.. kemarin subuh?? Jadi knp xde sorang pun gtaww kami secepat mungkin?? Kenapa baru hari ini?? Uwaaaaaaarggh, kejamnya mereka.. sedih sangat..

Lum sempat aku mengurut dada, tiba2 adik aku kata lagi yang abah kena tahan kat hospital.. sekali lagi aku kata APA?? Masuk hospital?? Kenapa?? Aduh.. aku terus jadi buntu.. aku bingung.. keja yang aku buat selepas itu sume jadi xtentu.. aku xtaww nak watpe.. aku xde bawak keta pi keje pagi tadi.. camana aku nak pi tengok abah.. apa aku nak wat?? aku mengucap dan bernafas panjang2.. aku berfikir & dlm rs serba slh aku gagahi jugak diri aku berjumpa ngan boss untuk minta permission kuar.. aku takut terjadi apa2 kat abah..

Syukur laa boss bagi aku untuk kuar sebentar.. aku terus je pinjam keta kawan untuk pi ke tempat abah.. tapi belum pun sempat aku jalan, abah gtau yang dia xapa2.. dia cuma perlu rehat.. syukur la abah xapa2.. tapi aku tetap pi jumpa abah untuk hantar abah balik ke uma.. dah sampai tempat abah, aku terus je bawak abah balik supaya abah dapat berehat..

~ Al – Fatihah untuk arwah Pak Yah.. Moga roh Pak Yah dicucuri rahmat & diletakkan di tempat org2 yg beriman..
~ Aku berdoa agar abah sentiasa sihat & dilindungi Allah hendaknya..
~ Aku benar2 sedih sbb xdiberitahu lebih awal tentang pemergian Pak Yah.. Aku jugak sedih atas apa yang menimpa abah tadi.. Tapi aku jugak bersyukur kerna Allah memberi kesembuhan pada abah walaupun sedikit.. Moga apa yang berlaku ini menjadi peringatan pada kita sume.. yg hidup tetap akan pergi.. yang sihat tetap akan sakit.. beringatlah..

No comments: