Friday, March 12, 2010

::..Setelah Sekian Lama..::

salam..
elo everybody..
hm lama dah aku xmencorat coret kat diari a.k.a blog aku ni..penuh dah ngan sawang2 yang rajin menyemak dan berusaha gigih..hehe.hm, apa aku nak tulis ek?actually banyak benda aku nak merepek ni..tp aku xtau mana 1 aku nak mula dulu.k la, aku cakap 1 1 k..
1) Tunang o tunang..
hm xlama lagi dah dekat 20hb..rasa macam kejap je masa berlalu. hati ni pun makin lama makin kuat berdebar..agak2 apa la yg akan jadi 20hb tu ek? korang fikir apa akan jadi??hehe..nak gtau ke xnak ah (~.~) jap la aku fikirkan.. *selepas 2hr setengah..*
ok la,aku gtau korang apa yang akan jadi pada hari tu..sebenarnya pada 20hb tu......ala korang tunggu ja la post aku nanti yg akan datang k..insya allah korang akan tahu apa yg bakal terjadi..
so,tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..
2) Gaji o gaji..
tup tap tup tap dah 12/03/2010..lagi 2 3 minggu dah nak ujung bulan..rasanya macam baru je kira gaji untuk budak2 opis..ni jap lagi nak kira lagi untuk bulan dpn..
kalau lmbt2 kira,ngamuk pla budak2 nanti..dibuatnya mogok xnak keja x ke naya tu?hehehe;p hm tp xpe la..sbg pekerja yang bermuhasabah diri,dgn kegigihan dan tanggungjawab yang berperatusan tinggi (apa la yg aku merepek ni)..aku akan kira jugak gaji2 kamu ya budak2..
dont worry..yg penting,setiap sorang bagi aku share 5% k..bukan rasuah tapi sedekah,hehehe(^^,) so ceta psl gaji ni, syukur & tima kasih sgt ngan bos aku yang pemurah lagi penyayang tu (penyayang & pemurah ke??)..bulan ni dia naikkan gaji aku lagi..
yang bestnya bukan takat gaji,tp siap tambah elaun & OT lagi..bahagianya..
shey shey ni lopan (tima kasih bos maknanya tu..) (**,)
3) Kampung o kampung..
makin hari aku rasa kampung aku ni dah macam bandaraya la pulak..mn x nya,makin hari makin sesak je jalan raya..sampai parking keta pun susah nak dapat..mula la bapak2 polisi sibuk nak saman2 orang..kadang2 marah gak ngan polis2 ni..ya la,dah tau kampung ni sempit xde parking,xnak bagi excuse langsung ngan pemandu..tau la korang ada hak,tapi kena lah faham gak situasi org camana kan?bukan org sengaja nak wat salah (walaupun kdg2 ada yg sengaja wat;p)..hm hrp2 la menteri baca blog aku ni,leh dapat peruntukan besarkan jalan dan perbanyakkan tempat parking..dah la makin hari org kg ni makin kaya,beli keta xcukup sebuah..xtau la nak salahkan sesiapa..last2 bila jalan dah sesak,suma harga kena bg naik..baru suma org xmampu nak beli itu beli ini..padan muka.. (termasuk la aku sendiri kot..heheh)
hm ok la,takat ni je la dulu..next time bila aku ada masa & mood, aku akan mencoret lagi..dadaaaaaa..sampai ketemu pas 20hb nnt ek..
assalamualaikum.............. (~.~)

No comments: